Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

KALÇA KIRIKLARI

Her yaşta görülse de en sık 60 yaşın üzerinde osteoporotik (kemikleri zayıflamış) kişilerde basit düşmeler sonrası görülür. Sıklıkla kalçada ağrı, o bacak üzerine basamama, yürüyememe , o bacakta şekil bozukluğu (dışa doğru dönme) ve diğerine göre sanki kısa gibi görünme şikayetleri ortaya çıkar.

Büyük bir bölümü ameliyat ile tedavi edilir. Çok az bir kısım hasta konservatif (istirahat, üzerine basmama, traksiyon vb. ) tedavi edilebilir. Genç hastalarda çoğunlukla kırık kaynatılmaya ve kendi orjinal kalçası korunmaya çalışılır. Bu yüzden genellikle vida, plak-vida veya çiviler ile kırığı sabitleme ve kaynatma ameliyatları yapılar.

60 yaş üzerindeki kişilerde ise genel olarak PROTEZ ameliyatları tercih edilir. Parsiyel (kısmi; sadece kırılan bölümün değiştirilmesi) veya Total (hem kırıklan bölümün hem de yuvanın değiştirilmesi) protez ameliyatları uygulanır. Protez ameliyatı yapıldıktan 1 gün sonra hasta ayağa kaldırılır. Ameliyatlı bacağına tam yük verebilir, yürüyebilir. 15 gün sonunda ameliyat dikişleri alınmasını takiben her şey serbest tir.

Yapılan protezin hastanın ömrünün sonuna kadar vücudunda kalması planlanır. Protezler vücut ile uyumlu materyallerden yapıldığından her hangi bir sorun teşkil etmezler. Protezde bir enfeksiyon veya gevşeme gibi tıbbi sorunlar olmadığı müddetçe çıkarılması veya değiştirilmesi gerekmez.

Kalça kırıkları sonrası en sık karşılaşılan sorunlar iki grupta toplanır; Gençlerde kaynamanın gecikmesi veya hiç kaynamama, yaşlılarda protez sonrası enfeksiyon. Her iki durum da ciddi sonuçlara yol açması bakımından erken dönemde farkedilip tedavisinin düzenlenmesi gerekir.

ADRES   : SAKIP SABANCI CAD. NO: 90 DAİRE: 1 EMİRGAN / İSTANBUL
TEL       : 0212 323 13 23